National Bureau of Economic Researchin uusi analyysi osoittaa selvän eron. Noin 70 prosenttia kyselyyn vastanneista yrityksistä ilmoittaa käyttävänsä tekoälyä. Samaan aikaan yli 80 prosenttia sanoo, ettei teknologia ole vaikuttanut
olipa tuottavuus tai miehitys viimeisten kolmen vuoden aikana.
Samat johtajat kuitenkin laskevat, että tekoäly antaa nostetta kolmen vuoden kuluessa. Odotukset ovat korkeat, mutta toistaiseksi vaikutukset ovat rajalliset. Kysymys kuuluu, viivästyvätkö tulokset vai ovatko laskelmat olleet liian optimistisia.
Lähde: NBE
