
Fem år har gått sedan samarbetet med superäventyraren Renata Chlumska startade som ambassadör i Sverige för Mitsubishis Outlander PHEV – världens första SUV med Plug-In Hybrid teknik.
I samband med lanseringen av nya modellen Eclipse Cross inleder nu Mitsubishi Motors samarbete med ambassadören, stjärnkocken och naturälskaren Niklas Ekstedt.
Niklas Ekstedt som är uppvuxen i Järpen utanför Åre är en aktiv person som tycker om att spendera fritiden med familjen i naturen. Han driver restaurangerna “Ekstedts”,
“Tyge & Sessil” och ”Hillenberg” i Stockholm med fokus på svensk mat.
Samarbetet med Niklas för den nya kompakta SUV-modellen ligger helt i linje med Mitsubishis filosofi om en aktiv livsstil, att ta sig ut i naturen och upptäcka äventyret runt hörnet.
I samband med lanseringen av Eclipse Cross visas nu under april fem avsnitt av filmserien ”Ekstedts baklucka” i sociala medier. I serien tar Niklas med tittarna på sina bästa vardagsäventyr i skog och mark. Dessutom blir det matlagning utomhus på närproducerade råvaror och Niklas Ekstedt bjuder tittarna på tips om passande recept.
Niklas Ekstedt är dessutom med i den reklamfilm som Mitsubishi har spelat in för Eclipse Cross. Filmen är inspelad i Niklas hemtrakter i Jämtland.
– För mig är åtkomsten till riktig natur viktig, det är där jag och min familj hämtar energi. Oavsett om det handlar om en dagsutflykt eller en längre skidresa så krävs det en bil med fyrhjulsdrift och bra med utrymme för packning till hela familjen men samtidigt lagom stor för att fungera i vardagen i stan, och där tycker jag att Eclipce Cross är perfekt, säger Niklas Ekstedt.