Sveriges älskade Aladdinask får ny design

Av publicerat

Årets nyhet från Aladdin är något utöver det vanliga.

Detta år presenteras nämligen inte en ny pralin, istället får julfavoriten en ny kostym och lagom till julen 2018 presenteras Aladdinaskens nya design. Sedan lanseringen 1939 har asken bytt design inte mindre än 8 gånger och nu kommer den i en modernare tappning med klassisk touch.

Nej, i år byter Marabou inte ut någon pralin i Aladdinasken. Istället får julfavoriten ny kostym och i oktober presenteras asken i en ny, modern design som anspelar på askens arv och historia. Innehållet förblir detsamma.

Sveriges mest folkliga jultradition har alltid varit under ständig förändring. Sedan lanseringen 1939 har över 50 nya smaker introducerats och asken har bytt design 8 gånger. Nu är det dags igen, och årets ask har tagit fasta på en av askens allra mest älskade användningsområde – som den självklara gå-bort-presenten.

– Man brukar ju säga att det är insidan som räknas, och så är det ju, men vi vet alla hur härligt det är att få sätta på sig något fint – det gäller även Aladdinasken. Vi hoppas att alla julfirare tycker att asken är lika fin som den antagligen känner sig, säger Sara Sjöholm varumärkesansvarig på Mondelēz AB.